[openstandaarden] Nieuw dossier?

Dieter Van Uytvanck dietvu at village.uunet.be
Tue Jun 4 15:24:05 CEST 2002

On Tue, Jun 04, 2002 at 02:39:06PM +0200, Rik Boven wrote:
> Hallo allemaal
>

> Mijn naam is Rik Boven en ik volg jullie mailinglijst al een paar dagen.
> Ik voel me erg betrokken bij het open standaarden debat. Ik kon het dus
> niet laten om op onderstaande mail te reageren :)

> Ik vind deze redenering heel raar. Ik ga akkoord dat (indien nodig) een
> webmaster (of gelijk wie) mag/moet proberen zijn werk te beschermen. Maar
> (en dat lijkt me zeer belangrijk), deze bescherming mag open standaarden
> niet in de weg staan.

Akkoord, zijn/haar werk moet beschermd worden. En dat is sowieso het
geval:  alles wat je publiceert onder je naam mag niet zondermeer
gekopieerd worden.

Mijn punt is dat bescherming van intellectuele eigendom niet met
technische middelen moet gebeuren: deze zijn dikwijls feilbaar en
misbruiken de standaarden op zo een manier dat er niet veel meer
overblijft van de standaarden (javascript gehack, audio cd's die je met
moeite nog een cd kan noemen, obfuscated html, noem maar op...).

mvg

Dieter