[openstandaarden] bijkomende doelgroep vzw: sitebouwers?

frank goossens frank at belgonet.be
Wed Jun 5 08:21:13 CEST 2002

> Sorry dat ik hierover begin... je eigen site valideert niet met
> http://validator.w3.org :-(

heb ik al eens laten lopen (en een en ander aangepast), maar hij klaagt nu
over niet gesloten tags omdat hij de javascript (waarin ik een deel van de
html schrijf) blijkbaar niet kan parsen. want de tags zijn wel gesloten,
natuurlijk :)

en dan zegt ie nog -correct- dat een <li> genest moet staan (in <ul> bv),
maar dan krijg je die kleine insprong, die ik absoluut niet wil. tja ..

maarreuh, wat me meer interesseert, zijn er java/ ecma-script validators?
zou leuk zijn om te checken of m'n <ahum>code</ahum> een beetje
standards-compliant is. werkte dat zoals het hoort in konq?

> Net zoals http://belgonet.be dat zelfs een "Best
> experienced with IE" logo draagt. :-( (waar Konqueror toch geen problemen mee
> heeft).

oei, vrees dat je daar een stukje antiek heb laten valideren. zal bij de
eigenaars eens laten vallen dat die pagina nog bezocht wordt ;-)

> De javascript-afteller werkt niet (ik dacht dat Konqi 99% van ECMA
> ondersteunde).

zal mijn toekomstige op de mooie vingers tikken. script had ze van
dynamicdrive gehaald geloof ik. iemand een ecma-compliant aftelscript? :)

> Tussen haakjes: je overtreedt regel 1.3 van de VRT "Internet
> beleidsverklaring" (zie www.vrt.be -> "Disclaimer") met je "nieuws op
> VRT-Teletekst" link:

hmm, is geweldloos verzet. en ik linkte van voor dat er stond.. *grin*

groetjes (en bedankt voor de gelukswensen),
frank