[openstandaarden] java/flash en zo

Wim Stubbe alien at alienservices.dyndns.org
Wed Jun 5 21:20:55 CEST 2002

On Wednesday 05 June 2002 21:11, DieTerkE wrote:
> Een vriend van me moet met braille-toetsenbord het net verkennen. Dit doet
> hij dan onder linux met 'links, w3m, lynx,... enz' Het enige probleem is
> dat wanneer de startpagina van een site met java of flash gemaakt is, dat
> hij deze niet kan zien, en daardoor de rest van de website niet kan
> bekijken. Soms is het enkel de startpagina die met flash is, en de rest
> niet, en kan hij soms nog eens verder kijken, als iemand hem de text-url
> geeft van die pagina. Dus had ik zo gedacht, kan er geen verplichting of zo
> komen, of een wet of zo, dat verplicht de surfers te kiezen op de
> [...]

join http://www.openstandaarden.be en help lobbyen.

Er is ook een blindenorganisatie, waarvan de link op dezelfde pagina staat.
Vermoedelijk zal je daar ook wel aan je trekken komen.

Een wet daarop zou natuurlijk prachtig zijn, maar dat zal behoorlijk wat
energie vragen om dat er door te krijgen. De webmaster bewuster maken van dat
probleem is al een begin. Dat kan door Openstandaarden of de
blindenorganisatie te steunen.

mvg,

Wim Stubbe