[openstandaarden] Mooie kans: Fw: [INFO] Telenet helpdesk site wordt grondig vernieuwd

Frank Goubert Frank.Goubert at pandora.be
Sat Jun 8 21:11:27 CEST 2002

On Saturday 08 June 2002 20:35, Wannes Soenen wrote:
> Joe,
>
> De Telenet Helpdesk site wordt gerestyled (hieronder de post
> van telenet in news://pandora )
> Misschien een mooie kans om daaraan mee te werken:
> - ze beginnen vrijwel opnieuw
> - en als het af is en goed is hebben we iets om naar te
> verwijzen: "maar je kan door je aan de standaarden te houden
> wel mooie sites maken, kijk maar naar de Helpdesk van
> Telenet":-)
>
> Mijn voorlopige 'eisen':
> - geen frames
> - valideren door w3c validator
> [...]

<knip telenet brief>

In't kort wat ik zou sturen, vul aan waar nodig, als we tot een definitieve
versie komen, dan kunnen we die allemaal (alle pandora-klanten dus) overnemen
en doorsturen. Beetje druk op de ketel kan geen kwaad...

RFC:
1. Een nieuwe site zou volledig moeten voldoen aan de w3c-standaarden.
2. De site moet voor iedereen toegankelijk zijn, ook voor blinden.
Dat houdt in:
2.1 elke pagina moet een duidelijk beschrijvende naam hebben, zodanig dat men
weet wat er te vinden is;
2.2 links mogen niet afhangen van javascript, Flash of Java, want die maken de
site ontoegankelijk.

Voordelen:
- indien de site 100% voldoet aan de w3c-standaarden zou men die met elke
browser moeten kunnen bekijken. Als dat niet het geval is, dan ligt het aan
de browser en kan je je niets verwijten.
- de site is voor iedereen, dus ook voor blinden, toegankelijk.

Groetjes,

Frank