[openstandaarden] Showing off what can be done with standards

frank goossens frank at belgonet.be
Tue Jun 11 21:16:26 CEST 2002

bottom-line: openstandaarden als organisatie wilt voor zowel open
standaarden als toegankelijkheid van informatie ijveren. onderstaande
toont aan dat die twee niet altijd harmonieus samengaan.

* open standaarden leiden niet persé tot de grootst mogelijke
toegankelijkheid
* software moet niet persé vrij (free as in free speach) zijn om
informatie toegankelijk te maken
* informatie moet niet persé met de meest recente open standaarden
ontsloten te worden om toegankelijk te zijn.

vraag is waar deze groep enthousiastelingen naartoe wilt. vraag is
maar of we hier een absolute keuze moeten maken, of dat we dmv de gulden
middenweg en de nodige realiteitszin het verschil willen maken..?

frank
---
http://belgonet.be/frank/