[openstandaarden] Showing off what can be done with standards

Frank Goubert Frank.Goubert at pandora.be
Tue Jun 11 21:34:21 CEST 2002

On Tuesday 11 June 2002 21:12, Wim Stubbe wrote:

<knip discussie>

> we moeten zowel open standaarden nastreven, maar toch de toegankelijkheid
> behouden.
>
> Het wordt een evenwichtsoefening.

Ik versta dat als volgt:
OS:
Een site moet 100% voldoen aan de open standaarden.
Toegankelijkheid:
Er komen extra regels i.v.m. toegankelijkheid bij:
- duidelijke alt-tags bij images
- duidelijke namen naar inhoud voor de links. (bvb. indereen weet wat men zal
vinden op sitemap.html, contactus.jsp, ...)
- geen gebruik van beperkingen zoals Java en Flash en consoorten.

Daarbij vind ik dat we geen rekening moeten houden met browsers die de laatste
standaard niet kennen/respecteren, omdat er dan teveel browser-specifiek
geprogrammeerd wordt, i.p.v. in open-standaarden. Upgraden naar een nieuwe
browser die het wel ondersteunt, blijft volgens mij een gemakkelijke
mogelijkheid. (Ik draai dan ook IE6 en NS6.2 op een 486 met 16M RAM, en die
is ondertussen ook al 8 jaar oud.)

Frank