[openstandaarden] Hoi iedereen!

Rik Boven rik at boven.net
Wed Jun 26 17:56:02 CEST 2002

Hoi Wim

Ik heb je document gelezen en ik ben onder de indruk. Toch heb ik een
paar randbemerkingen.

. Open standaarden / Open source
In het begin van de tekst mix je open source en open standaarden. Linux
is geen open standaard, maar ook StarOffice XML is dat niet. Beide zijn
wel open source, geen open standaard.

Dit heeft als gevolg dat ze (technisch gesproken) even hard afgewezen
moeten worden dan MS Office en Windows. [1]

. marketing/commerciele afkeer
Ik heb de indruk dat je je nogal sterk afzet tegen marketing en
commercie. Ik heb problemen met deze houding:
 - er is niets mis met marketing;
 - er is niets mis met (platte) commercie;

Money makes the world go round, of je dat nu leuk vindt of niet. We
leven in een 'show me the money' tijdperk. De enige reden waarom
bedrijven naar open formaten overstappen is geld! [2] Company bashing
zal ons niet helpen, het zal zich zelfs tegen ons keren.

. open <> free
Ik heb niets tegen MS Office! Wat is er mis met het feit dat MS je om de
2 jaar verplicht te upgraden???? Ze hebben begod gelijk dat ze dat doen,
ze worden er stinkend rijk mee :) [3]

Ik heb wel een probleem met hun document-formaat! Maar het product zelf,
hun strategie,... ze doen hun ding. MS Word ondersteund RTF, een open
standaard dus het product is OK. Het zou beter zijn dat de .doc ook open
is, dus laat ons daarvoor ijveren.

Soit, het zijn maar randbemerkingen :) Best wel goed document :)))

Slodder

Rik

[1] OK, open source beschermt de consument ook tegen lock in etc etc,
dus... maar ik speelde advocaat van de duivel :)
[2] Ik vind dit zelf ook erg hoor, maar tis een feit. Als je me niet
geloofd, dan spreken we wel eens af, dan zal ik bij pot en pint war
stories van de grote jongens (lees: multinationals) vertellen. [4]
[3] Doeme, ik moet eens dringend aandelen kopen van die venten.
[4] Begod, Worldcom CFO blundert/fraudeert, onmiddellijk gevolg: 17.000
mensen ontslagen, oeps 17.001, de CFO ligt ook buiten. Geld, geld, geld.

--

 ( Rik Boven ) && ( rik at boven.net ) && ( rik.boven.net )
 (                          42                         )