[openstandaarden] voor persarchieven

Kristoff Bonne kristoff.bonne at compaqnet.be
Sun Nov 24 17:56:17 CET 2002

Gegroet,

On Sun, 24 Nov 2002, zZyXx wrote:
> Ik vind het wat gevaarlijk om patenten te vergelijken met copyright. Dat
> gaat over verschillende zaken en je houdt die best uit elkaar. Het wordt
> verwarrend als dat op een hoop gegooid wordt.

Zowel een patent als een copyright is een "monopolie" in prive-handen
voor een het gebruik dat voorvloeit uit iets wat men 'uitvindt' (en dat
kan zowel een 'technische' uitvinding zijn; als iets in de vorm van een
'kunst-werk').
Ik zie fundamenteel gezien niet veel verschil tussen beide. Jij wel?

Cheerio! Kr. Bonne.