[openstandaarden] pdf en blinden

Jan Claeys openstandaarden at janc.cjb.net
Tue Oct 8 17:11:00 CEST 2002

At 2002-10-08 12:00, you wrote:
> [...]

Het simpelste om online PDFs te lezen is via Google, maar dat is enkel bruikbaar als die PDFs reeds geïndexeerd zijn...

Er bestaat ook een programma PDFtoHTML:
<http://pdftohtml.sf.net/>
(zie ook het voorbeeld van het resultaat op die site)

Bij Adobe staat ook e.e.a. over accessibility:
<http://access.adobe.com/>
<http://www.adobe.com/products/acrobat/alternate.html>

Een probleem met PDF is, denk ik, dat de leesvolgorde van een tekst niet
altijd overeenkomt met de object-volgorde in de PDF...?

--
Jan Claeys

"Be strict when sending and tolerant when receiving."
RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9