[openstandaarden] antwoord voor Uitpers

Tijl Vercaemer Skender at VrijZijn.be
Fri Aug 29 00:35:35 CEST 2003

Op vrijdag 29 augustus 2003 00:27, schreef Wouter Verhelst:

> Uh, eigenlijk doe je dat niet. Althans niet duidelijk, en da's wel
> belangrijk.

Hoe, moet ik het dan wel formuleren?
In de tweede paragraaf stel ik dat je voor software bijna niet moet
investeren.  De enige reden om een patent toe te kennen valt dus weg.

In paragraaf 2 stel ik dat closed source en auteursrecht voldoende bescherming
bieden.

Wat moet daar dan nog bij?

> Daar zou het wel moeten over gaan...

Dit is een tekst voor de FET.  Een deel van de lezers heeft zelf patenten, die
ze zien als hun levensverzekering.
Als je software patenten in vraag stelt, zullen veel mensen je volgen.  Als je
heel het patenten systeem in vraag stelt, verlies je ongetwijfeld een heel
deel van je lezers die vinden dat je te ver gaat.
Je moet niet te veel hooi op je vork nemen.  Dit gaat over software patenten,
met andere patenten hoeven we ons in dit artikel niet te moeien.

Tijl
--
Tijl Vercaemer
email: Skender at VrijZijn.be
jabber: tijl at jabber.org
pgp sleutel: http://vrijzijn.be/Skender.asc

IN SEPTEMBER VALT DE BESLISSING:
STOP SOFTWARE PATENTEN VOOR HET TE LAAT IS!
http://www.softwarepatenten.tk/