[openstandaarden] nieuwe vrtnieuws.net

Jan Claeys openstandaarden at janc.cjb.net
Wed May 21 15:44:59 CEST 2003

At 2003-05-21 14:35, you wrote:
> Ik kan nu ook de video-beelden en geluidsfragmenten niet meer consulteren.
> Er komt steeds een popup-window met als  bericht:
> MEDIA KAN NIET CORRECT AFGESPEELD WORDEN. UW MEDIAPLAYER IS EEN TE OUDE
> VERSIE. GA NAAR SITE-INSTELLINGEN OM EEN ANDERE SPELER TE KIEZEN OF EEN
> RECENTERE VERSIE TE DOWNLOADEN.

Dat is dezelfde reden waarom het op Win98 normaal ook niet werkt (ondanks
dat de VRT beweert van wel).  Je moet een recente WMP hebben, anders kan
je de nieuwe codecs niet installeren, volgens Microsoft omdat de oude API
geen VBR streaming aankan.  Vreemd genoeg slagen andere codec-leveranciers
daar wel in voor hun formaten...  (*zucht*)
Ik krijg met Windows + Mozilla + WMP 6.4 zelfs de "slideshow-versie" niet
te bekijken...  :-(

Jammer genoeg staan recente WMP-versies niet echt bekend voor hun veiligheid,
om over de ongevraagde connecties met MS-servers nog niet te spreken.
Anders gezegd: elke security- & privacy-bewuste internetter wordt momenteel
uitgesloten van het gebruiken van een deel van de nieuwssite van de openbare
omroep.

--
Jan Claeys

"Be strict when sending and tolerant when receiving."
RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9