[Openstandaarden] Microsoft DRM

Peter Vandenabeele peter.vandenabeele at mind.be
Thu Sep 25 10:43:09 CEST 2003

On Mon, Sep 22, 2003 at 09:43:53PM +0200, Peter Vandenabeele wrote:
> [...]
[...]
> Een "interessante" speler hierin in Vlaanderen is de firma info2clear
> die zich expliciet toelegt op het garanderen dat de documenten alleen
> in "gecontroleerde" omstandigheden gebruikt en doorgestuurd worden.
>
> Blijkt dat als basistechniek om de "bescherming" blijvend te garanderen
> eigenlijk de technologie van Adobe wordt gebruikt, om de documenten
> na ontvangst per (encrypted) e-mail in zo'n formaat in te "cannen".
>
> Dit is natuurlijk te omzeilen als je voldoende op het proces kunt ingrijpen,
> maar dat zal dan wel weer verboden worden. Lijkt me een zeer beangstigende
> [...]

UPDATE:

Uit Trends van 25 sept. pag. 11. TELEX 16 september:

"SecureAttachment:

Het Belgische technologiebedrijf <i>SecureAttachment</i>, een dochter
van <i>Info2Clear</i>, sluit als een van de eerste bedrijven een akkoord
met softwarereus <i>Microsoft</i>.  SecureAttachment mag Microsoft's
nieuwe producten voor digitaal rechtenbeheer gebruiken.
"

PS. Ik ken de directeur van Info2Clear persoonlijk, dus ik kan eventueel
    toelichting vragen over de impact hiervan op materies die op deze lijst
    van belang zijn.

Peter Vandenabeele at mind.be
+32-478-27.40.69