Re(2): [Openstandaarden] Amendering auteursrecht digitale leeromgevingen

Ward Vandewege ward at pong.be
Tue May 11 15:55:03 CEST 2004

On Tue, May 11, 2004 at 10:29:00AM +0100, wim.stubbe at b-rail.be wrote:
> Zo heb ik ooit eens een groepje gekend dat een demo-cd had. Ik kon die tijdens
> hun optreden niet kopen
> omdat ik net geen geld genoeg bij had.
>
> Ik heb dat groepje later aangeschreven, maar bleek dat ze van de maffia hun
> eigen muziek niet
> meer mochten verdelen omdat ze het auteursrecht overschreden (ze betaalden hun
> 'beschermings-taks' niet ;-) )

Ja, het is nogal straf. Ik ken iemand die klassieke muziek
bewerkt/opneemt/etc. Die vertelde me dat als je zelf 'producer' bent van je
muziek (i.e. alle rechten behoren jezelf toe), MOET je lid zijn van SABAM
voor je die cd mag verdelen. Je moet de rechten betalen aan SABAM (!), en
krijgt dan maanden later +- 80% terug. De rest? Opgegeten door de
bureaucratie van SABAM.

mvg,
Ward.

--
Pong.be         -(  "I love the way Microsoft follows standards.  In much  )-
Virtual hosting -(  the same manner that fish follow migrating caribou."   )-