[Openstandaarden] Philippe De Coene (SP.a) en zijn gratis antivirus

Eric Smets es at fks.be
Sat Feb 5 08:57:36 CET 2005

Hallo,

Ik denk dat de korte termijn oplossing inderdaad inhoud om alternatieven
voor te stellen.
    - alternatieve programmas. Met het gevaar dat met de alternatieven
      ze niet dezelfde "functionaliteit" hebben of bepaalde dingen niet
      meer zien.
    - Wat betreft de virusscanners bestaat er een hele lijst van
      alternatieven. Het zou beter zijn hier aandacht aan te besteden.
    - Eventueel vragen/ dwingen dat bij de standaard installatie
      ofwel geen IE/ outlook express, enz... bij aanwezig. Ofwel het
      andere alternatief ook de open-source componenten.
      (De laatste tijd zijn ze toch bezig met extra regels op te
      leggen dan ik de laatste mijns inzien een zinvollere.)
      Dit laatste heeft te maken met het feit dat een eindgebruiker lui
      is en als er voorgeinstalleerde dingen op de PC staan hij dit
      sneller zal gebruiken.

Eric Smets