[Openstandaarden] 100 op 1: WMA en DRM

Luc Stroobant luc at pub.telenet.be
Thu Jan 6 20:08:03 CET 2005

On Thu, 2005-01-06 at 17:44 +0100, Frederik Himpe wrote:

> Even melden dat de downloads van de Top 2004 van Radio Donna volgens hetzelfde
> systeem verlopen. Dus misschien best beide websites vernoemen in de
> inleiding. In de laatste vraag in de FAQ op
> http://www.donna.be/donna_master/programma/d_to04_download_help/index.html
> geven ze trouwens al hun "(ver)antwoord(ing)" voor deze zaak, het lijkt mij
> dan ook een must om daar al op in te spelen.

Ik krijg al spontane kotsneigingen als ik die pagina lees.
Afgezien van het feit dat ze alleen MS materiaal aanbieden dat gebruik
maakt van de "features" in IE die het merendeel van de ellende op het
internet veroorzaken, zijn er nog zaken als dit:

"Is betalen met credit card wel veilig?
Betalen met je credit card is 100% veilig. De transactie gebeurt via een
beveiligde verbinding."

Dat soort uitspraken getuigt toch van een ver gevorderde vorm van
naïviteit IMHO. Ik vraag me af of ik de enige ben die zich daar vragen
bij stelt.

Stilletjes hoop je dan dat niemand zoiets koopt...

Luc