[Openstandaarden] 100 op 1: WMA en DRM

Ward Vandewege ward at pong.be
Thu Jan 6 20:53:49 CET 2005

On Thu, Jan 06, 2005 at 08:33:41PM +0000, Peter Dedecker wrote:
> [...]

Er zijn zeker nergens verkoopscijfers (marktaandeel?) voor de iPod in Belgie
beschikbaar? Dit artikel

  http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/4151009.stm

zegt dat Apple een marktaandeel heeft van 87% voor de verkoop van mp3-spelers
(in de VS, veronderstel ik). De bron is npd.com, maar ik vind dat rapport
daar nergens (zal te betalen zijn).

Zelfs al is het in Belgie een heel stuk lager - me dunkt dat de iPod ook wel
marktleider zal zijn in de mp3-player markt.

Op grond waarvan beweert Radio Donna nu eigenlijk dat WMA veel meer verspreid
is dan MP3/Fairplay?

Op welke planeet leven die mensen eigenlijk? Ze hebben nu een online
muziekwinkel die onbruikbaar voor iedereen die de meest populaire mp3 speler
heeft. Goed bezig, zo gaan ze zeker veel liedjes verkopen...

Ik verwacht zo half en half dat Marcel Heymans over een maand of twee
zal aankondigen dat 'de Belgische markt nog niet klaar is voor
online muziekverkoop', gebaseerd op de teleurstellende verkoopscijfers van
die radio 1 en donna sites ;) Lijkt me net iets voor hem.

mvg,
Ward.

--
Pong.be         -(   Linux: Your Brain  -  Windows: Your brain on drugs    )-
Virtual hosting -(                                                         )-