[Openstandaarden] nieuws van het front (over hotmail etc.)

Pseudo Punk bart at indymedia.org
Mon Jan 31 12:08:09 CET 2005

Peter Vandenabeele <peter.vandenabeele at mind.be> wrote:
[ ... ]
> Interessante opmerking. Misschien is de gulden middenweg dan:
> * "leeftijdscontrole", zoals in de omgekeerde zin voor aankoop
>   sigaretten
>
> * "traceerbaarheid" (naar een ID die wel door de politie, maar
>   niet door gewone burgers naar een persoon vertaald kan worden).

is dat wel nodig ?
ik denk dat de gewone politiebevoegdheden en de logs die providers
bijhouden op zich al veel meer dan genoeg is.

> [...]
>   maar anderzijds niet door gewone burgers te vertalen is naar de
>   identiteit van de eigenaar van het voertuig (om de privacy niet
>   al te hard te schenden).
>
> Dan kan je een systeem bedenken waarbij op chat voor iedereen zichtbaar
> (en elektronisch gecertifieerd) is:
>
> * leeftijd van de deelnemer
> * een "MD5" van de ID van de andere partij
>
> Dit laat je toe:
>
> * te weten als je niet met een volwassene te doen hebt die zich om
>   verkeerde redenen als jongere uitgeeft
> * te garanderen dat je telkens met _dezelfde_ persoon spreekt

normaal merk je dat zowiezo wel snel genoeg.

Bart

--
mtop looks like the revolution!

http://wvl.indymedia.org  |     bart at indymedia.org
http://thepits.be         |     bart at thepits.be
http://pseudopunk.be

gebruik vrije software -- Debian GNU/Linux -- http://debian.org
gpg --keyserver keys.indymedia.org --recv-keys be196251