[Openstandaarden] fgov testresultaten: hoe erg het gesteld is metconformiteit fgov sites

Jeroen Vaes jeroen.vaes at telenet.be
Sat Nov 12 10:53:14 CET 2005

On Friday 11 November 2005 22:59, FreeAld0 wrote:
[...]
> Dat is dus spijtig genoeg meestal zo.

Dat is waar, maar da's niet enkel Javascript-gerelateerd. Er zijn ook weinig
sites die echt rekening houden met toegankelijkheid zelfs al gebruiken ze
geen javascript.

> Daarom denk ik dat je veel problemen kan oplossen door oplosingen te
> gebruiken die ze vermijden (waar het mogelijk is).

Je zegt zelf al: waar dat mogelijk is. Dat is niet altijd zo, omdat serverside
scripts en clientside script een ander doel hebben. Afgezien daarvan zijn er
ook serverside-dingen die Javascript genereren, b.v. ASP.NET.

> Maak een testpage op een site en ik wil die testen met links2 en elinks.

<http://users.telenet.be/jvaes/hreftest.html>

De link op die pagina zal vrtnieuws.net openen in een popupvenster van 600x400
in browsers met javascript ingeschakeld. Anders zal de link in hetzelfde
venster openen. Zoiets zouden ze kunnen doen op vrtnieuws.net voor die
internetradio-link.

--
Jeroen Vaes
Mail: jeroen.vaes at telenet.be