[Openstandaarden] Overheid kiest radicaal voor Open Document-formaat (ZDnet)

FreeAld0 freeald0 at belcenter.com
Wed Jun 28 13:43:30 CEST 2006

On Fri, Jun 23, 2006 at 03:47:49PM +0200, Jan Claeys wrote:

> OOo heeft vziw wel een API voor toegankelijkheid, alleen wordt die niet
> ondersteund door de (meestal peperdure) commerciële screenreaders?

Misschien moet ik dit corrigeren:
niet zo lang geleden kreeg ik in het Frans een info te lezen dat de
makers van die "inderdaad peperdure..." screenreaders OOo toegankelijk
gaan maken, wel te verstaan onder Window$ omdat die screenreader voor M$
is geschreven;

mensen die momenteel de console onder Gnu/Linux gebruiken zullen
- oftewel op een omzettingsscript moeten wachten (kandidaten developers
welkom!)
- of op de publikatie van Kde 4 en hun Orca projekt, die **eindelijk**
ook de grafische omgeving van Gnu/Linux ook voor "anderslezers"
toegankelijk maakt.

Als de info die ik las klopt is er dus niets aan de hand.

Aldo.